Salgsbetingelser – vilkår og levering

Vilkår og betingelser – bestilling og levering

Bestilling av varer på internett

  • Du vil motta en ordrebekreftelse pr. epost på bestilling der du samtykker til pris og leveringsbetingelser før varen blir bekreftet til ordre.
  • Ved avbestilling av varer bestilt, sendt eller levert, vil det bli fakturert inntil 20% av ordre/vare sum + evt transportkostnader.
  • Varer bestilt på internett betales kontant ved henting eller på faktura før varesending.
  • Fraktpris og transporttid for de ulike alternativene vises før varene blir sendt, slik at du veit nøyaktig hva ordrebeløpet er inkl.mva.

Leveringstid:

  • Det er mange faktorer som påvirker vår leveringsdyktighet. Vi bestreber oss til det ytterste med å levere til riktig sted og avtalt tid, men det kan oppstå situasjoner som bidrar til at leveringsdatoen blir forskjøvet.
  • Skulle det bli et problem kan du:
    Slette hele ordren, eller varen ved å kontakte oss og ordren eller varen vil bli trekt i frå faktura uten kostnader.
  • Vennligst ikke forhold deg passiv dersom du har kjøpt varen et annet sted i mellomtiden. Da dette kan komme til å koste begge parter penger.

Ulike fraktmåter:

  • Fagmiljø tilbyr ulike fraktmåter, du velger selv den måten du ønsker før bestilling vil bli satt i ordre. Enkelte fraktmåter har begrensninger på vekt/volum.

Undersøkelse av produktene:

  • Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om den er blitt skada under transporten, eller det ellers er feil eller mangler.

Skade eller mangler på levering:

  • Hvis du har mangler eller har mottatt en annen vare i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen, har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig.
  • Hvis varen er skadet under transport, må du ta vare på emballasje samt produktene og notere ned eventuelle skader på fraktbrev som følger med varen.
  • Dette må gjøres for at nye vare skal bli sendt ut, da dette ikke er en mangel/reklamasjon ved produktet, men en skade oppstått under transport.
  • Lovverket henviser til at du gjør ting «innen rimelig tid» og vi tillater oss å tolke dette i denne sammenheng som mindre enn 7 virkedager fra du har fått mottaksmeldingen eller hentet produktet
  • Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Fagmiljø, betaler ikkje Fagmiljø disse utgiftene
  • kontakt oss med følgende informasjon:
  • Kundenummer
  • Ordrenummer
  • Beskriv hva som er skadet, feil eller mangler
  • Ansvarlig vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rett opp eventuelle feil.

Forsikring av pakken:

  • Fraktprisen inneholder forsikring slik at du er dekket dersom varen forsvinner eller skades på vei til deg. Unntaket er Postens brevpakke, hvor det er kundens risiko dersom varer blir borte.

Forbehold

  • Vi reserverer oss for skrivefeil og eventuelle prisforandringer. Bilder brukt på sidene våre er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende.